ایران‌خودرو حدود دو سال پس از عرضه دنا، نخستین فیس‌لیفت آن را با نام «دنا پلاس» در پاییز 1395 معرفی کرد و تولید آن از زمستان همان سال ولی با مدل 1396 آغاز شد. تغییرات ظاهری دنا پلاس عمدتاً در چراغ‌های جلو و عقب متفاوت، جلوپنجره اسپرت با ابعاد بزرگ‌تر و خطوط جانبی تازه روی درها خلاصه می‌شود. ایران‌خودرو در ابتدا امکانات رفاهی مشتری پسندی مانند سانروف، مانیتور بزرگ‌تر، دوربین عقب، ایربگ جانبی، کروز کنترل، دی‌لایت‌های جدید و چراغ خوش‌آمدگویی روی دنا پلاس قرار داده بود. البته از اواسط سال 97 بعضی از این آپشن‌ها (ایربگ جانبی و سانروف) مجددا از خانواده دنا پلاس حذف شدند! مهم‌ترین حذفیات این خودرو مواردی مانند ایربگ‌های جانبی، سانروف، جاعینکی و سیستم پشتبانی نویگیشن است. در قسمت فنی نیز دنا پلاس، تفاوتی با دنا معمولی ندارد. کیفیت ساخت آن نیز اندکی بهتر از دناست اما همچنان از تندر پلاس، کمتر است. حال به سراغ دومین عوض خانواده دنا، یعنی نسخه «پلاس توربو» برویم؛ خودرویی که تولید آن از اواسط سال 96 آغاز شد اما اولین سری آن در سال 97 بدست مشتریانش رسید. به لحاظ فنی، تفاوت پلاس توربو با پلاس معمولی مانند تفاوت سورن توربو با سورن معمولی است؛ یعنی ایران خودرو فقط سیستم توربوشارژ را به پیشرانه EF7 این خودرو افزوده و چندین تغییر فنی جزیی در آن اعمال کرده. البته به لحاظ تجهیزات ظاهری نیز دنا پلاس توربو با چندین ویژگی متفاوت‌تر به تولید رسیده است مثل: رینگ بزرگتر با طراحی جدید، فرمان چرمی با دوخت قرمز، زیرپایی موکتی با طرح توربو و نوار قرمز رنگ و سر دنده جدید. اما سومین عضو خانواده دنا، نسخه «پلاس اتومات» است که از گیربکس 6 سرعته اتومات بهره می‌برد و به همین دلیل نیز وزن خالصش حدود 70 کیلوگرم بیشتر شده. پلاس اتومات که اولین تحویل آن در بهار 99 بوده، در تجهیزات دقیقا مانند پلاس دنده ای است.

ادامه...